شهد شفا: اشخاصی که دچار بیماری هستند یا دوران نقاهت خود را می گذرانند، باید در ورزش احتیاط کنند و تحت نظر متخصص ورزش کنند زیرا ممکن است با ورزش به سلامت بدن آنها آسیب برسد.
شهد شفا: آرتروز یک بیماری دردناک و دژنراتیو با التهاب مفاصل است که با سفتی و درد مفاصل شناخته می شود. آرتروز شایع ترین نوع از ورم مفاصل است که با افزایش سن وخیم تر می شود.
شهد شفا: همه ما می دانیم که پیاده روی برای حفظ سلامت بسیار مفید است. اما آیا می دانستید که راه رفتن روی چمن در اول صبح فواید بسیاری دارد و قدیمی ها همیشه می گفتند که راه رفتن با پای برهنه روی چمن سبز برای سلامت مفید است.
علاوه بر بهبود و افزایش خلق و خو؛
شهد شفا: ورزش در هوای سرد علاوه بر بهبود و بالا بردن خلق و خو، به مدیریت وزن نیز کمک می کند. داشتن یک رژیم غذایی سالم در کنار ورزش در داشتن وزن سالم موثر است. چون بیشتر افراد در روزهای سرد ترجیح می دهند در خانه بمانند و همین بی تحرکی منجر به افزایش وزن در این فصل خواهد شد.
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی:
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: سبک زندگی ناسالم می تواند موجب سرعت بخشیدن به مرگ سلولی و رهایش مواد آسیب رسان از سلول های مرده گردد.
یادداشت؛
شهد شفا: افرادی که در صبح بدون خوردن صبحانه اقدام به فعالیت ورزشی می کنند، نسبت به افرادی که بعد از خوردن صبحانه ورزش می کنند، چربی بیشتری می سوزاندند.
شهد شفا: عضو هیات علمی بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تشریح مفیدترین ورزش برای پوکی استخوان گفت: اخیراً استفاده از قوزبندهای خاصی که طراحی آنها شبیه به کوله پشتی است توجه پزشکان و بیماران را به خود جلب کرده است.
در ورزش های سخت؛
شهد شفا: تمرین سنگین می‌تواند منجر به درد شود، به‌ویژه اگر این تمرین‌ها برای‌تان تازگی داشته باشند.
از فواید تا زیان‌ها؛
شهد شفا: بدنسازی بیشتر ورزشی دیداری در نظر گرفته می شود زیرا بدن عضلانی افرادی که به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می کنند چیزی نیست که به راحتی نادیده گرفته شود.
یادداشت؛
شهد شفا: ورزش هر روزه، سطح استرس افراد را کاهش می دهد و اعتماد بنفس را افزایش می‌دهد.
به عقیده متخصصان پزشکي ورزشی؛
شهد شفا: ورزش درماني باعث درمان انواع مختلف کمردرد مي شود چون ورزش تاثيرات مختلفي روي اعضاء بدن مي گذارد که اين تاثيرات داراي فوايد درماني زيادي هستند.
برای آگاهی؛
شهد شفا: . بسیاری از مادرها دوست دارند بدانند که بعد از زایمان چه زمانی می‌توانند شروع کنند به ورزش. یکی از توصیه‌های جامع پزشکان و ماماها در این زمینه این است که حدود شش تا هشت هفته تا رسیدن به روال تناسب اندام خود، باید صبر کنید.
انجام چند ورزش؛
شهد شفا: بیش‌کاری، کم‌کاری، محدودیت‌های حرکتی و عدم تعادل عضلانی برخی از بارزترین عواملی هستند که می‌توانند مسبب زانودرد باشند.
پژوهشگران می‌گویند؛
شهد شفا: پژوهشگران می‌گویند انجام فعالیت‌های جسمی هوازی چهار ساعت پس از تلاش برای به خاطر سپردن موضوعات یادآوری آنها را بهبود می‌بخشد، اما ورزش بلافاصله پس از به خاطر سپردن چنین تاثیری ندارد.
ثابت شده است؛
شهد شفا: دوچرخه‌سواری به‌طور منظم یکی از بهترین راه های کاهش مشکلات مربوط به شیوه زندگی بی‌تحرک است.

صفحه‌ها